BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 3, 2011

memori klinikal..

assalamualaikum..

esok, hari untuk menghantar log book klinikal..

alhamdulillah, hasil penat lelah bertungkus lumus, dapat juga siapkan 40+ patients,and fulfill all the requirements...

my biggest appreciation i give to all my patients, who check their eyes with me, who trust in me and who being friend with me..thank you so much..

during clinical session, i wake up very early, and go to clinic at 6.30 ( paling awal ) or 6.45 paling lambat...with my kakak tiri, diana...thank you diana, sebab selalu kejut saye bangun dengan mesej.." dila, bangun2.." i really appreciate that alarm msg!

banyak kes berkaitan mata yg dijumpai, dan banyak juga ragam manusia yang diperhati..

alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah..

i've learned a lot from experiences.



ada patient yang bagi duit tiba-tiba ( sumbangan ikhlas katanya) walaupun saya sudah beberapa kali menolak.. terima kasih encik maily munen!

ada juga patient yang topupkan saya RM30, tiba-tiba.. terima kasih aboubacar!

ada juga patient yang belanja saya makan.. terima kasih syafiq dan pakcik maidin!

ada juga patient yang mengaku saya menantu dia.. erk!

dan ada juga patient yang jadi kawan saya sekarang..


dealing with people is not hard..

yang penting, niat kita ikhlas untuk menolong.

patient dont care how much u know, they just want to know how much you care..

saye pegang kata-kata ini..

i want each of my patient to know that i care so much about their vision and eyes..

and to be honest, i try to remember all my patient's face.

so that, if we meet again anywhere, i can ask this question;

"how are you? vision ok tak? ada pening2 lg tak dgn spect tu?"

hihi... i am grateful to be in this optometry course..

i love dealing with people..




terima kasih juga kat junior2, yang sanggup jadi patient saye..when i dont have one..

terima kasih juga kt kawan2 saya, yg bg tunjuk ajar, when i'm confused.

terima kasih kt semua, yg benarkan saya buat diagnostic test tu.

paling penting, terima kasih kat supervisor klinik, yang bnyk mengajar, memarahi dan menasihati.. i take all those word as a knowledge for me to learn..

dulu-dulu, saya cepat kecik ati bila kena marah..

sekarang, hati dah kebal bila kena marah..

sebab saya tau reason kena marah tu sebab nak mengajar..hihi




saya pasti akan rindu Pn Zaimah di kaunter, yg kadang2 garang, kadang2 peramah..

saya pasti akan rindu en. mohd noor dan pn asmah yg datang pagi2 utk bukak klinik..

saya juga akan rindu en.shah yang selalu tolong ambil volk lens, tono, dan sebagainya.. maruku juge..hihi



p/s: jgn menangis dulu...even it has nearly come to an end. memories remain~

0 comments: